Klantenservice zorgverzekeraars dramatisch

Klantenservice zorgverzekeraars dramatisch

, door GoedkoopsteZorgverzekering.nl

Het blijkt niet al te best te zijn gesteld met de klantenservice van zorgverzekeraars. Vragen van klanten worden welliswaar snel beantwoord maar blijken in meer dan de helft van de gevallen niet te kloppen. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende onderzoek van de Consumentenbond.

In totaal werden 23 klantenservices van zorgverzekeraars op de proef gesteld. De gestelde vragen werden drie maal per telefoon en drie maal per email gesteld. Ondanks het grote aantal fouten zit er wel verbetering in de klantenservice; de telefoon werd een stuk sneller opgenomen. Daarnaast werd vorig jaar een nog groter percentage vragen fout of onvolledig beantwoord.

Een bellende klant hoefde dit jaar gemiddeld 1 minuut wachten, vragenstellers per mail konden binnen twee dagen antwoord verwachten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *