Klantenservices zorgverzekeraar ook dit jaar slecht uit de test

Klantenservices zorgverzekeraar ook dit jaar slecht uit de test

, door GoedkoopsteZorgverzekering.nl

De Consumentenbond heeft de klantenservices van zorgverzekeraars opnieuw onderzocht. Gebleken is dat meer dan de helft van de vragen die telefonisch of via de mail worden gesteld fout of onvolledig worden beantwoord door de zorgverzekeraars. Net als vorig jaar zijn Univé en De Amersfoorste als laatste geëindigd. Met een gemiddelde van een 8 staat Kiemer bovenaan in de lijst van beste klantenservice.

Snelheid klantenservices

Verschillende testpersonen hebben voor het onderzoek met 23 klantenservices contact gelegd. Elke vraag werd 3 keer via de mail en 3 keer telefonisch gesteld. Gebleken is dat het met de snelheid van het beantwoorden van de vragen wel goed zit; per mail kregen de testpersonen binnen 2 dagen een reactie en via de telefoon bedroeg de wachttijd gemiddeld een minuut. Doordat de vragen sneller beantwoord worden dan een jaar geleden, zijn er dit jaar meer voldoendes uitgedeeld aan de klantenservices. Naar aanleiding van het onderzoek van vorig jaar, waaruit bleek dat twee op de drie vragen fout werden beantwoord, kreeg slechts 1 verzekeraar een magere voldoende van 5,9. Naast de 8 van Kiemer krijgen dit jaar nog 11 andere verzekeraars een 6 of hoger voor hun klantenservice.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.